sobota, 14 października 2017

Ślubne DIY - ozdobna koperta na zaproszenia

Pora na post z naszego stałego cyklu "ślubne DIY".
Dzisiaj przygotowałam dla Was tutorial na kopertę, w której zmieści się zaproszenie, save the date czy też prośba o potwierdzenie przybycia na uroczystość.
Moja wersja jest przeznaczona na wkładkę o wymiarach 5 ¼ cala x 6 ¾ cala. Jeśli potrzebujecie wymiary w centymetrach, wystarczy pomnożyć podane przeze mnie liczby przez 2,54.
Do wykonania koperty potrzebujemy:
  • papier ekologiczny
  • klej lub taśmę dwustronną
  • nożyczki, skalpel lub gilotyna
  • dziurkacz koło lub wykrojnik (o ile posiadacie maszynkę tnącą)
  • tablicę do bigowania lub linijkę i wypisany długopis
  • spersonalizowany tekturowy napis.
Na końcu pokażę jeszcze jak szybko i efektownie wykonać wkładkę z zaproszeniem. Jeśli zechcecie ją zrobić wg mojej instrukcji to będzie Wam potrzebny papier do scrapbookingu i papier ekologiczny oraz wstążka.


Zaczynamy. Na początku wycinamy z papieru ekologicznego dwa arkusze - jeden w rozmiarze 5 ½ cala x 7 cali, drugi 6 ½ cala x 7 ½ cala. Większy arkusz bigujemy po pół cala z każdej strony na krótszym boku i po pół cala z jednej strony na dłuższym boku. Powinno to wyglądać jak na poniższym obrazku. Na końcu nacinamy kwadraty, w których nałożyło się bigowanie i zaginamy papier wzdłuż linii bigowania. Dokładnie można zobaczyć to na ostatnim zdjęciu.


Zagięte brzegi smarujemy klejem lub przyklejamy na nich taśmę dwustronną, przykładamy mniejszy arkusz i mamy kopertę.


Teraz musimy wyciąć otwór, który ułatwi wyciąganie wkładki. Zrobimy to dziurkaczem lub wykrojnikiem.



Pozostało nam ozdobienie koperty. W sklepie Laserowe LOVE możecie zamówić dowolny tekturowy napis, który będzie doskonale wyglądał na takiej kopercie. Ja postanowiłam umieścić go na prostokątnym pasku, który podkleiłam borderem z dziurkacza brzegowego. Wy możecie użyć innego, dowolnego kształtu.



Teraz pora złożyć wszystko w całość.


Pora na środek. Jeśli nie macie zdolności w dziedzinie grafiki, nie oznacza to, że Wasze zaproszenie musi być czarnym tekstem na białym tle. Możecie tekst wydrukować na papierze do scrapbookingu. Jeśli przy kopercie przyjęliście wymiary podane przeze mnie, to na wkładkę będziecie potrzebowali arkusz papieru ekologicznego o wymiarach 5 ¼ cala x 6 ¾ cala oraz arkusz papieru do scrapbookingu o wymiarach 4 ¾ cala x 6 ½ cala. Na papierze do scrapbookingu drukujemy tekst i naklejamy na papier ekologiczny. U góry robimy dziurkę, zawiązujemy kokardę i gotowe.




To jak? Skusicie się na własnoręczne wykonanie zaproszeń?

W sklepie znajdziecie:

Papier 30x30 cm - Be with Me - 06 Laserowe LOVE 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy


3 komentarze:

  1. Super, ale powinno być też w centymetrach 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co? Kiedyś uważałam cale za niefajną jednostkę miary i długo wzbraniałam się przed zakupem narzędzi, które wymagałyby porzucenia moich ukochanych centymetrów ;) Jednak stało się, sprzęt rozgościł się w pracowni, a ja pokochałam cale. Ale w przypadku tych kopert można przeliczyć wg wzoru, który podałam w tekście, albo zrobić całkiem inne wymiary stosując zasadę, że mniejszy arkusz to rozmiar końcowy koperty, a większy musi mieć zakładki ok. 1cm. Czyli na szerokości dodajemy 2cm, a na wysokości 1cm :)

      Usuń