niedziela, 10 grudnia 2017

Nad kominkiem - świąteczne DIY

Święta już tuż, tuż...
Czas na szykowanie przeróżnych dekoracji domu, dlatego dziś, w ramach cyklu Tips and Tricks przygotowałam dla Was kurs z poradami jak krok po kroku wykonać świąteczną dekorację, którą można zawiesić np. nad kominkiem.

Niezbędne materiały:
- papiery do scrapbookingu w zimowe wzory z kolekcji Winter Fun (strony turkusowe);
- 2 sztuki - tekturka saneczki 3D;
- 1 sztuka tekturka gwiazdka shaker box;
- kolorowe wstążki lub ozdobne sznurki;
- biała farba, pędzle, nożyczki, klej, sznurek.


Śnieżynka to tekturka shaker box, składająca się z 4 części, ale ja nie chciałam wykorzystywać do mojej zawieszki takiej formy, więc podzieliłam zestaw i zrobiłam z niego dwie dwu-warstwowe śnieżynkowe zawieszki.


Na początek wszystkie elementy pomalowałam na biało farbą kredową, która daje taki bardzo satynowy efekt, a tekturki wyglądają jak malowane drewno, dlatego bardzo lubię takie wykończenie.


Zanim skleiłam dwa elementy, włożyłam sznureczek do zawieszenia.


Tak samo przygotowałam tekturkowe saneczki 3D.
Przygotowałam dla Was także kilka zdjęć w jaki sposób złożyć saneczki.




Jeszcze poglądowo przygotowałam dla Was wersję  tuszowaną i pomalowaną na biało. Do mojej nowoczesnej zawieszki pasują jedynie białe saneczki, ale jeśli zrobicie wersję klasyczną np. czerwoną to takie tuszowane będą świetne!


Kolejnym etapem przygotowań jest wykonanie kilku papierowych pudełeczek "prezentów".

Najprościej byłoby okleić papierami scrapbookingowymi gotowe małe pudełeczka, chociażby po zapałkach. Ja oczywiście nie miałam takich pudełek, ale to żaden problem, ponieważ zrobiłam je sama.
Na początek przygotowałam sobie bardzo prosty szablon ze zwykłego białego papieru, żeby sprawdzić czy mój patent wyjdzie, a potem zrobiłam takie samo pudełko z papieru Winter Fun, w międzyczasie stwierdziłam, że fajnie będzie wyglądało, jak każde pudełko będzie inne i robiąc kolejne zmodyfikowałam nieco wymiary.
W ten sposób wycięłam i skleiłam 3 różnych wielkości prezenty.




Tak przedstawiają się wszystkie elementy mojej zawieszki:


A tutaj już na gotowo, z dowiązanymi wstążkami i sznureczkami do zawieszenia.


Kiedy wszystkie elementy są gotowe, można umieścić je na gałązce i powiesić nad kominkiem...




Ze sklepu polecam:

Papier 30x30 cm - Winter Fun - 01 Laserowe LOVE   Papier 30x30 cm - Winter Fun - 02 Laserowe LOVE   Papier 30x30 cm - Winter Fun - 05 Laserowe LOVE
Tektura - Sanki dziecięce - Winter Fun  Tekturka - Gwiazdka shaker box - Winter Fun 

Pozdrawiam, 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz