piątek, 19 sierpnia 2022

Mediowany notatnik- step by step
Mediated notebook- step by step

 Witajcie!
 
Ostatnio kierujemy nasze myśli ku rozpoczęciu roku szkolnego,
więc nie lada gratką będzie nowa inspiracja od Doroty Streng
Twórcze Podróże. Dzięki Dorocie nauczycie się korzystać
z podstawowych mediów, więc jeśli do tej pory się wahaliście,
koniecznie wypróbujcie tę technikę, a stworzycie cuda podobne
do okładki prezentowanego poniżej notatnika!
 
 
Hello! 

Recently, we are directing our thoughts to the beginning
of the school year,
so a new inspiration from Dorota Streng
will be a real treat
from
Twórcze Podróże. With Dorota you will
learn to use
from primary media, so if you've hesitated so far,
be sure to try this technique and you will create similar miracles

to the cover of the notebook presented below
!
 
 

 
  
 
 "Dziś prezentuję mediową okładkę notatnika. Jako tło
posłużył mi arkusz papieru z kolekcji 'Vintage Gentelmen'. 
Głównym motywem jest ramka z kluczami, trybikami
i mechaniczną ćmą. Z racji tego, że notes będzie często używany,
dla wygody korzystania kompozycja nie jest zbyt mocno wystająca."
  

"Today I present the media cover of the notebook. As a background I used a sheet of paper from the 'Vintage Gentlemen' collection. The main theme is a frame with keys and cogs and a mechanical moth. Due to the fact that the notebook will be used often, for the convenience of using, the composition is not too protruding." 
 
 
 
 
Krok 1.
 Pomalowałam czarnym gesso krawędzie i grzbiet notatnika.
Następnie docięłam papier z kolekcji 'Vintage Gentelmen' arkusz nr 5,
zaokrągliłam zewnętrzne rogi. 
 

Step 1
I painted the edges and spine of the notebook with black gesso. Then I cut the paper from the 'Vintage Gentelmen' collection, sheet no.5, I rounded the outer corners. 

 
 
 
Krok 2.

Przykleiłam papier do bazy. Zagruntowałam go przezroczystym gesso. 


Step 2
I glued the paper to the base. I primed it with a transparent gesso.
 
 
 
 
Krok 3. 
Przykleiłam ramkę którą wcześniej pomalowałam czarnym gesso.
Następnie w środek ramki oraz na brzegach notatnika nałożyłam
pastę modelującą z odrobinką pasty pękającej. Zostawiłam do wyschnięcia.
 
 
Step 3. 
I glued the frame that I previously painted with a black gesso. Then I put it in the middle of the frame and on the edges of the notebook modeling paste with a bit of cracking paste. I left it to dry.
 
 
 
 
Krok 4.  
Postarzyłam brązowym i czarnym fluidem miejsca,
w których wcześniej nałożyłam pasty.



Step 4
I aged the place with brown and black fluid in which I applied pastes before. 
 
 
 
 
Krok 5. i 6. 
Tekturki z trybikami i ćmą zagruntowałam czarnym gesso,
ozdobiłam woskami.
 
 
 
Step 5. and 6. 
I primed the chipboard with cogs and moths with a black gesso, decorated with waxes. 
 
 

 
 
Krok 7. 
Wkleiłam do środka ramki trybiki oraz tekturkę ćmy.
Dodałam kilka ozdób: mikrokulki w kilku kolorach, brokat
oraz pocieniowałam całą pracę brązowym fluidem i woskami.



Step 7
I pasted the cogs and a moth cardboard inside the frame. I added a few decorations: microbeads in several colors, glitter and shaded all the work with brown fluid and waxes.
 
 
  

 
Spróbujecie swoich sił? Pokażecie swe prace na Laserowe LOVErs
 

Will you try your hand? Will you show your works at Laserowe LOVErs? 
 
 
 
Dorota użyła: / Dorota used:
 
 
 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz