piątek, 4 listopada 2022

Święta we fiolecie i różu
Christmas in purple and pink

Witajcie,

Jak co roku dla najbliższych przygotowywać będziemy drobne upominki. Dla dorosłych oprócz dobrej nalewki czy kawy dołączymy z reguły życzenia, a dla najmłodszych oprócz oczywiście zabawek powinny znaleźć się również słodycze. Jako że lubię tworzyć nietypowe projekty, w tym roku zdecydowałam się na nietypowe połączenia kolorów. Przecież Święta Bożego Narodzenia to nie tylko kolor czerwony czy zielony. 

Czemu wybrałam akurat fiolet i róż? Mało kto pamięta, ale te kolory w naszej wierze jeszcze do XIX wieku były, używane częściej. Na czas Adwentu używało się koloru fioletowego, przy czym ewentualnym wyjątkiem była trzecia niedziela Adwentu, kiedy to istniała możliwość użycia barwy różowej.

Zainspirowały mnie papiery z kolekcji "Arctic Sweeties", z których wykonałam życzenia w postaci kartki DL oraz czekoladownik na dużą czekoladę. Jeśli chodzi o kartkę, to użyłam białej bazy o wymiarach 10 cm x 21 cm, na którą nakleiłam na samym początku dwa kontrastujące ze sobą arkusze z fakturowanego bloku, po czym na dystansie z beermaty nakleiłam arkusz 04 z kolekcji wspomnianej wyżej. Przy czekoladowniku wybrałam również bazę w białym kolorze o wymiarach 9 cm x 27 cm z tą różnicą, że tu użyłam tylko jednego arkusza z fakturą.

W centralnych częściach umieściłam ramki uprzednio stworzone z gliny do modelowania w białym kolorze. Pomalowałam je pastą Cosmic Shimmer Opal Polish w kolorze liliowo-różanym, następnie potraktowałam gesso transparentnym wymieszanym z metaliczną farbą akwarelową w kolorze owocu granatu i nałożyłam barwionego w kolorze różu drobnego żwirku. Z pasków 01 i 02 wycięłam grafiki uroczego misia, które podkleiłam pod ramki. Kiedy klej wysechł zabezpieczyłam je lakierem Pouring Glaze wtapiając w niego białe cekiny w kształcie gwiazdek. Ramki spryskałam mgiełkami w kolorze perłowego złota i srebra, po czym nałożyłam na nie za pomocą specjalnego kleju płatki srebra. Kiedy całe porządnie wyschły za pomocą patyny w żelu uwydatniłam ich struktury. Na sam koniec w większej dokleiłam cekiny gwiazdki. Ramki te przyklejone na dystansie umożliwiły mi dodanie niebieskich akcentów w postaci wywijasów po lewej stronie. Natomiast po prawej stronie oprócz wywijasów umieściłam wykonane własnoręcznie kwiaty poinsecji z kalki i niebieskiego tuszu. Aby kompozycja nabrała świątecznego charakteru, dołożyłam oszronione sztuczne listki oraz te wycięte z wykrojnika z pozostałych skrawków z arkusza 04. Lekkości dodały pióra w delikatnym różu, pręciki kwiatowe fioletowe z mikrokulkami oraz koronka i cienka wstążka. Projekt zakończyły napisy na taśmie niebieskiej wykonane za pomocą wytłaczarki.


Hello Friends,
As every year, we will prepare small gifts for our loved ones. For adults, in addition to a good tincture or coffee, we usually include wishes, and for the youngest, apart from toys, there should also be sweets. As I like to create unusual designs, this year I decided to use unusual color combinations. After all, Christmas is not only the color red or green.

Why did I choose the purple and pink ones? Hardly anyone remembers, but in our faith these colors were used more often until the 19th century. During Advent, the color purple was used, with a possible exception being the third Sunday of Advent, when it was possible to use the color pink.

I was inspired by papers from the "Arctic Sweeties" collection, from which I made wishes in the form of a DL card and a chocolatier for large chocolate. As for the card, I used a white base measuring 10 cm x 21 cm on which I glued at the very beginning two contrasting sheets from a textured block, then on the beermat distance I glued sheet 04 from the collection mentioned above. For the chocolatier, I also chose a white base, 9 cm x 27 cm, with the difference that here I used only one sheet with a texture.

In the central parts I placed frames previously made of white modeling clay. I painted them with Cosmic Shimmer Opal Polish in a lilac-rose color, then I treated them with a transparent gesso, mixed with a pomegranate metallic watercolor paint, and applied a pink-colored fine gravel. From stripes 01 and 02 I cut out graphics of a cute teddy bear, which I glued under the frames. When the glue was dry, I covered it with Pouring Glaze varnish, melting white sequins in the shape of stars into it. I sprayed the frames with mists of pearl gold and silver color, and then applied silver flakes to them with a special glue. When they were all dry, I emphasized their structures with a gel patina. At the end, I glued star sequins to the larger one. These frames stuck on the distance allowed me to add blue accents in the form of tags on the left side. On the right, in addition to the flourishes, I placed hand-made poinsettias flowers made of carbon paper and blue ink. For the composition to take on a festive character, I added frosted artificial leaves and those cut from the pattern from the remaining scraps from sheet 04. Feathers in delicate pink, purple flower stamens with microbeads, lace and a thin ribbon added lightness. The project ended with inscriptions on blue tape made with an extruder.




 












Użyłam: / I used:






Proponuję Wam: / I suggest you:





Znacie te papiery? A może jeszcze ich nie znaliście? Mam nadzieję, że poczujecie się zainspirowani i stworzycie coś wyjątkowego. Zapraszam!

Do you know these papers? Or maybe you didn't know them yet? I hope you will feel inspired and create something special. Welcome!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz